Last time.

 Risik pada hati.


-- harini genap 6 hari, kami gaduh dan tak bercakap.

entahlah. aku tak boleh nak describe apa yang aku rasa sekarang. is it just a common feeling i felt after argument or is it ENOUGH feeling ?


i think of it all the time. i feel the HAD ENOUGH feeling. 

but when later , dia say sorry or do action yang macam nak memujuk, i will lose to the feeling.

it's hurt to think of that. mcm bodoh nya aku, nangis-makan hati-sakit hati , kemudian bila dia macam nak pujuk, aku akan mengalah.


but most of the time aku la yang akan mengalah eventho bukan salah aku.

dumb right ?


sepanjang kahwin ni, baru dua kali dia say sorry for all he've done.

bermacam makian, hamun, tengking , ungkit dia lempar pada aku. tapi cuma 2 kali je dia pernah say sorry.

aku lah yang selalu akan mengalah. 


aku fikir, maybe it's better for me to not ego jugak kot. dah dia ego, so aku taknak ego jugak. i love my marriage. i love him. sebabtu apa jua salah, aku akan diam tutup mata dan takkan panjang cerita.

tapi mungkin dia fikir dia tak salah, not matter what i will back to him. i will go back to his arm. 

dia tak pernah fikir ke apa yang aku buat selama ni atas kesalahan dia, aku buat untuk selamatkan rumahtangga ni?



this time, dia buat lagi. dia dah start sound and maki aku balik.

im pregnant his kid.

why he didnt even think twice bila dia hamun aku ya ?

dia tuntut segala hutang yg aku pinjam kat dia.


masa aku susah, dia cakap apa guna dia sebagai suami kalau tak tolong isteri sendiri ?

now bila gaduh, dia ungkit semua sekali.


this is why, aku taknak berhenti kerja. apa pun aku nak aku guna duit aku je. tu baru sebulan je tu aku tak kerja dan mintak duit kat dia. duit lauk, duit bayaran bulanan kos syarikat yg lain-lain. dia tak sanggup dengar apa komitmen aku. tapi menjanjikan kalau aku berhenti kerja, he will pay for everything.


bila susah, kau ungkit semuanya yang buat untuk isteri kau. aku nampak sangat hina bila tak bekerja. nampak sangat perempuan yang hina dimata dia. sebab pada dia, dia lah yang cari nafkah susah payah, he need to be treated well and like king. 

but never once dia ingat kebaikan aku.

aku tak pernah dapat pujian - terima kasih jadi isteri yang baik dan tak menyusahkan 

tapi selalu dapat- aku ni isteri yang derhaka.




Comments